Thursday, August 4, 2011

sebagai renungan..

ASSALAMUALAIKUM ^^

hai ! sekejap agi dah nak habis 4 ari kiter pose kan..tapi harap2 lepas ramadhan ni kiter still dapat teruskan lagi laa kan ibadah yang mulia ini.INSYAALLAH. ohh, lagi setengah jam cik nak berbuka...harini cik makan nasi putih lauk ikan goreng + ikan bakar dan ikan singgang..yang part ikan singgang tuu cik ambik kuah je..*cis,dasar budak kampung tak sedar diri kan?haha .nah juadah sebelum berbuka puasa untuk sedare sedari sekalian alam..renung2kan.. :)



Ali : Awak puasa?

Minah : Yela..

Ali : Kenapa awak puasa?

Minah : Bodohnya awak..kan ALLAH suruh puasa, saya puasa la..

Ali : Kenapa tak tutup aurat?

Minah : Eh, suka hati sayala..hak masing2..

Ali : Owh..tp kan ALLAH yg suruh kita tutup aurat



''Janganlah menjadi hamba kpd PUASA semata-mata,
 
tetapi jadilah hamba kepada ALLAH SWT.
 
Semoga kita terpilih mnjadi slh seorg hamba yg mendapat hidayah
 
di bulan tarbiah yg penuh berkat & rahmat'' ^__^

9 comments:

iMBobo said...

tingkatkan amal ibadat dibulan puasa bukan menjadi hamba buasa :)

adibah husna said...

comelnye kartun tu :D
haha

Hizami Rahim said...

agreed!
:)

kotak bulat said...

setuju dgn entri ni.. :)

apik pehe said...

puasa tu sebulan jer..DIA tu selama lamanya..huhu

fRaMe+LenSeS said...

makan dalam. terbaek kamu. Nadh suka. Nadh suka. ;)

H.J said...

orang puasa, nak puasa jugak..orang tutup aurat tak nak tutup plak..ish2

Syat0za Zai said...

betull!!! kalau pegi bazar ramadhan ni ramailah yg tak tutup aurat..grrr!!

GaRy™ said...

nice la!! suka sangat2.... adea lak posa je, solat tammaw... huhu~