HABISKAN DRAMA.

by - February 20, 2013


annyeonghaseyo !

sem tiga berakhir dan aku disajikan dengan cuti yang kalau kira tambah tolak darab bahagi dalam sebulan lah jugak. aku tak tahu lah kenapa tapi kalu tang uitm ni cuti dia mesti lebih sikit dari cuti orang yu lain. boleh bagi sebab ? krik krik *bunyi cengkerik*

biasanya dulu kalau time cuti panjang macam ni, aku tak payah nak runsing sangat pon. kalau orang lain sibuk duk cakap bosan cuti panjang-panjang or sibuk duk cari kerja. tapi aku rilek je. sebab ape ? nak tau ? malas aku bagitau. ok hambar. sebabnya rutin tiap-tiap cuti aku adelah sama, kerja lepak kat kedai makan ayah. so, bosan tu kadang-kadang ade lah jugak tapi takde lah overrun. 

tapi tapi tapi disebabkan cuti kali ni kedai ai tak buka lagi (minggu ni baru buka) so, aku terpaksa habiskan waktu waktu terluang aku dengan mengadap laptop ni. tapi idok lah 24/7. gilo apo. aku tak gila movie gituww lagi. tapi adelah sebabak dua yang aku sempat perabih. ok, short the story, berikut adalah senarai drama korea yang berjaya aku habiskan untuk cuti kali ni : 



1) A Gentlemans Dignity.

seriusly drama ni aku bagi 4.8/5 bintang. at the 1st point memang aku tak berminat pon nak tengok sebab hero-hero dia semua muka-muka tuadahmacamtakdeherolainnakambik tapi lepas aku tengok cite ni baru aku faham kenapa the heroes are old. all four of them. serius beb, best! 

cerita ni menceritakan pasal kesucian/keakraban hubungan persahabatan walaupun dalam percintaan. macam mane sorang sahabat sanggup berkorban untuk sahabat yang lain. sampaikan aku pon teringin nak kawan-kawan gila syok sporting nak mampos macam ni. hikhik. 

actors :  Jang Dong Gun, Kim Ha Neul, 
Kim Soo Ro,  Kim Min Jong, Lee Jong Hyuk, Yoon Se Ah, 
Kim Jung Nan, Yoon Jin Yi, Lee Jong Hyun.


2) My Princess.



haha. aku tau cerita ni xde lah baru sangat. tapi aku yang baru tengok ;p overall? 4.2 je aku mampu bagi. cerita best, scene seronok, banyak part part funny(Y). banyak scene romantik yang suwit suwit. tapi jalan cerita agak tidak logik ye. tapi bolehlah faham. heroin cantik :)

actors : Kim Tae-hee, Song Seung-hun, Park Ye-jin and Ryu Soo-young.


3) you're so beautiful.


okei okei. i know i know i know. drama ni dah lapuk ditelan dek zaman. aku pon dah pernah tengok crite ni dulu. tapi separuh jalan je. i donno de ending yet. so, tengok drama ni pon just untuk mengisi mase lapang yang tak berapa nak lapang. semangat nak tengok sangat sebab ade Yong Hwa yang tak berape nak hensem dulu-dulu. hikhiks. tapi kan kan kan kan, aku prefer yong hwa lagi dapat perempuan tu. yong hwa lebih banyak berkorban utk dia sebelum Hwang Tae Kyung take over. uhukks.  



then ade lah sikit aku tengok crite separuh-separuh sebab bosan. haha. 
Runningman every week memang xlepas.

yelah yelah, aku tau mesti korang nak suruh aku ngadap benda yang lagi berfaedah dan bermanfaat dan mendatangkan hasil dan memberi keuntungan kepada diri keluarga masyarakat agama rakyat dan negara kan kan ? yelah. aku faham. tsskk ttssskk. 

babailah. nak tidur. zzz -..-





You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)