Girl's Day Out (1)

by - February 11, 2013


Pada suatu hari yang hening, sedang nyenyak tidur seorang puteri, tiba-tiba beliau dikejutkan dengan bunyi deringan telefon dan mesej. tetapi beliau kelihatan mamai mamai dan mengangap itu semua gangguan di alam mimpi. beliau teruskan menyambung lenanya. kembali beradu. setelah kira-kira satu jam kemudian beliau terjaga lagi dari tidur kerana bunyi bising leteran sang ibu. tanpa memahami butiran sang ibu, segera beliau meraba-raba di setiap pelusuk katil untuk mencari telepon bimbitnya. 'hah,jumpa pon!'. phone dicapai dan ditekan butang on.

pukul 1030 pagi.
4 miss calls and two messages. 

Tiba-tiba sang puteri tersebut terase gelabah. panggilan dari dua orang. 'ade ape-ape yang aku lupa ke?' detik hati kecik. Beliau segera menelefon salah seorang dari kawan baiknya, Adibah Husna ;p

setelah 5 minit bersembang, dengan sedikit perasaan teruja dan kalut, beliau menekan butang merah, menandakan call off. Oh, Adibah mengajak sang puteri itu keluar petang nanti. berkelah. simple and unplanned picnic. Sang Puteri terase teruja tetapi tidak tahu ape yang perlu dibawanya. apa yang dia perlu sediakan dalam masa yang singkat. Lantas dia teringat di dalam peti sejuk ada fries yang dibelinya semalam. senang dan hanya perlu goreng. keputusan dibuat.  


Perjumpaan Sulit perhimpunan Sang Gadis :
6 Februari 2013, Pantai Labohan Paka (:



Sampai je di tepi pantai, mula-mula sekali mereka cari port untuk hidupkan api, walaupun picnic ini sangat simple tapi sempat lagi berbabique . cayalaaaaaah !

tapi babique in small quantity je lah, name pon tergesa-gesa. takde ayam pon. just sotong dan udang bakar (Y). jemput jemput~

kalau ade orang pakai tudung bawal dan tudung dia tak barkeleot mase ambil gambar tepi pantai, tu name dia tipu. pesanan sang puteri. har har.


buat sang gadis, aktiviti bergosip mase makan adelah wajib. 

tak tersnap pulak gambar makanan yang banyak -__-"

dan aktiviti berfotografi dengan kamera lelong tiga sepuluh tiga sepuluh kat pasar malam memang tak boleh nak kata tak.
Tanpa Sang puteri, gambar adelah yang terbaik. serius. 

see ? dengan sang puteri. ape pon tak boleh! 






Sang Gadis : Adibah, Hawa, Maryam, Nadiah dan Shafeera Edayu



Sang Puteri berase sangat gembira sekali pada hari itu.
beliau berterima kasih kepada semua dan beliau sayang mereka semua.

sekian cerita kayangan dari sang puteri bersama sang gadis. 
 moga bertemu lagi (:



You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)