Sunday, February 3, 2013

Changes across time. #C2


Challenge 2 - How have you changed in the past 2 years?





kalau ikut pakai tahun, sekarang awal 2013.
past 2 years maksud dia awal tahun 2011.
awal tahun 2011 aku kat mane eh. 


recap... recap.... recap....



oh, ye, tahun akhir asasi. 
sampai lah sekarang aku dah degree.
apa yang telah aku berubah dalam tempoh ni?
pakaian? tak.
perangai? ntah. macam tak.
habit? tak dapat den nak kenal pasti.
status? tak tak tak.
aku berubah dari student asasi/matrik ke student degree. 
ok, mungkin dari segi pemikiran.
selangkah dengan perubahan umur, 
mungkin pemikiran aku jugak dah makin matang.
mungkin. ku harap. 



belajar untuk lebih berfikiran +ve. berfikiran terbuka. 
walaupun berade dalam keadaan yang kalau boleh tak nak pon lalui.
dalam tempoh ni aku bangkit.
bangkit dari kekecewaan. bangkit dari kegagalan.
kalis dengan penghinaan dan tomahan. 
berharap untuk semua yang berlaku ada hikmah tersembunyi.
aku belajar untuk sedar tak semua yang kita rancang akan berlaku.
dan percaya perancangan Allah adalah yang terbaik. 



banyak yang aku lalui tak semua orang faham,
perit pedih suka duka.
tapi tak payah risau. 
Allah ada sama-sama ;)




sekarang aku berharap,
dengan segala penat lelah bertahun tahun lepas membuahkan hasil.
berharap akan muncul sang pelangi selepas hujan petir yang kuat.



:')



No comments: