come and never come back.

by - February 01, 2013






jam berdeting (berdetak?) 2 kali menandakan dah pukul dua pagi.*bukan kat rumah aku*
lipas dah mula nak merayap terbang keluar. ambik shif take over jaga rumah pulak.
burung hantu kelawar pon turut join sekaki. tapi ambik alih shif tukar tukar dengan pak gad jaga pagar kat luar rumah lah. nak mampus kau jaga dalam rumah.
*kenapa burul hantu berjaga malam eh ? 
bunyi dengkur manusia juga jelas kedengaran dari ruang ruang lubang dinding bilik. 
dan aku (?) 
dah kenapa mata terkebil kebil tak nak tido pulak ni. 
hanya ditemani lampu screen laptop dan silauan lampu dapur aku memberanikan diri untuk survive.
survive untuk ape?
haaaa, tulah yang kita tak tahu. 

seronok loading youtube malam ni. laju kemain. 

tadi buka twitter. 
dan twitter agak ban^ang malam ni ye.
perubahan hormon mungkin.
asyik crash manjang. 
oh, tadi buka twitter, nampak trending #FebruaryWishes.

bace trending tu sekali duakali tigakali tak make senses ape ape pon lagi .
tapi bila nampak dan bace balik tadi. 
sambil merenung tarikh dan waktu di penjuru muka screen laptop,
barulah sel sel otak kembali berhubung mencurah curah ke ladang gandum
pop, dan jadilah koko crunch.

sekejap je aku rase dah nak masuk bulan dua . 
ke aku je rase macam ni. 
aku rase baru je masuk tahun baru aritu. 
kalau aku rewind balik, perjalanan aku bulan satu macam mane je.
dua minggu for final exam . . .
dan dua minggu lagi terperap kat rumah ni. 

okei. taknak bleber pasal tu senanya.
tapi aku takut. makin lama makin cepat waktu . 
makin cepat waktu makin bertambah usia.
makin bertambah usia makin dekat tarikh mati aku.
makin tua aku makin cepat orang akan tanya aku bila nak kawin *eh,tak de pertalian darah*
makin hari ke hari makin dekat jugak tarikh kiamat. 

me seriusly takot . 
dunia sekarang makin banyak halangan dan cabaran. 
bumi sekarang dah terlalu tua. terlalu sakit.
dunia sekarang makin banyak melalaikan aku. 
sebab aku yang tak pandai jage diri. *hentuk kepala dengan gula-gula kapas*


pagi tadi pergi hospital.
jumpa kawan sebab adik dia tetiba eksiden pagi tu . 
so dia pon bergegas dari rumah dia datang hospital.
tapi ade perbezaan antara aku dan dia. 
perbezaan yang aku rase sangat malu T_T
she even has to come hurrily and quickly able to close her aurat perfectly.
but me?
even has to come there an hours later failed to do so .
sangat memalukan. 

malu pada diri sendiri.
malu pada kawan.
dan malu pada Allah :(





dahlah.
taknak kawan dengan diri sendiri.
dah, tak nak bagi reward lagi kat diri sendiri.
benci.  





You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)