salam AIDILADHA yg kelainan.

by - October 25, 2012



first of all, salam hari hari Aidiladha.
alhamdulillah, dapat puase arafah hari ni (:
asal asal nye nak tulis entry aidul adha ni gelain .
but since adik beradik aku semue nye post status sedih kemain malam malam raye ni,
ter effect pulak jiwa nurani aku yang sensitif ni. adoyaai .


SELAMAT HARI RAYA AIDIL-ADHA buat semue umat Islam.


raya pertama yang serba kelainan (for my daddy) .
tahun lepas pon yang pertame jugak (for my late auntie).


malam semalam time naik bas nak balik rumah,
sebak giler rase, 1st time nak balik without a call from daddy,
biasenye along the way tu daddy mesti je col tanye kat ada kat mane skrg.
mase dalam bas,bangun je tidur kol 1 pagi. terusterus dah tak leh tido. sejukk.
makcik seat sebelah cool je buka aircond. kebal ke ape,
pastu dengar lagu dalam bas, ade lagu yang ni, ntah tajuk ape..


"satu Allah, dua ibu, tiga ayah . . . ."  
lupe arrhh tajuk ape, terus je tak semena mena air mate jatuh. takleh tahan dah.
tersedu sedu aku. nasib ahh makcik kat sebelah dengar ke tak.
rindu ayaaaaaaahhhhhh sangat.


ya Allah, ampuni daku, aku gagal kawal emosi aku. moge sangat arwah tenang. 






over a month pass like a light. 
depan kawan-kawan aku rase kuat.
tapi bile balik je rumah terus rase lemah. 
tak tau nak cakap macam mane tapi hati ni sayu je manjang.
setiap detik teringat kenagan dengan arwah ayah dalam rumah ni. still segar segalanya.

time tengok kedai, tv dah kereta ayah paling tak menahan.
benda-benda yang ayah sayang. rase nak jage barang-barang ayah betul-betul.




and and . . . . . 
 de sad moment i cant hold is when i got something happy dat i usually share with him but i cant.
"ayah, hada dapat JPA. n dis is jus like wat u want...." 





menda yang lepas jadi kan kenangan.
yang ade depan mata jangan siakan . aku still ade ibu untuk di senangkan.
bangun non, celik mata.
amanah tu amanah. syurga di telapak kaki beliau.
moga kali ini tak lagi terlambat tuk segalanya. 



esok pergi jenguk pusara ayahh. moga arwah dapat rase kehadiran kami :")


You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)