ALHAMDULILLAH . me got jpa! (P1)

by - October 26, 2012



assalamualaikum. 

Mahfum Firman Allah (Saba’:24)
Katakanlah: “Siapakah yang memberi rezeki kepada mu dari langit dan dari bumi?” Katakanlah: “Allah”, dan Sesungguhnya Kami atau kamu (orang-orang musyrik), pasti berada dalam kebenaran atau dalam kesesatan yang nyata.

rezeki Allah tak siapa mampu menghalang. bila sudah mana tercatat rezeki itu milik kita, InsyaAllah, walau dengan cara yang susah sekalipun ia akan menjadi milik kita. apa yang kita perlu buat ialah, doa usaha dan tawakal. 









rezeki Allah itu datang dengan pelbagai cara tanpa kita sedari. sesungguhnya manusia itulah yang selalu lupa dan alpa. setelah Allah mengambil ketua keluargaku dari dunia sementara ini, alur rezeki itu berkurang. tapi tidak lah ia terputus. Dia berhak menguji ketakwaan hambaNya dan siapalah kita sebagai hambaNya untuk mengeluh. 

Alhamdulillah ya Allah. aku syukur dan sujud kepadaMu. moga sedikit kesenangan yang Kau limpahkan kepadaku tidak aku menjadi alpa dan bongkak. 



reminder untuk diri .

"Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah nikmat-Ku kepadamu, dan jika kamu mengingkari nikmat-Ku, maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih" (QS. Ibrahim [14]:7).

:'D



You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)