Thursday, August 22, 2013

Syahidkan Aku.


Aku, hanya mampu membaca dan berdoa. 
Moga dijauhkan Allah dari segala macam mala petaka. 
Moga Allah tetapkan iman hingga ke hujung nyawa. 
Moga Allah ampunkan khilaf dan terima segala ibadah. 
Moga mati dengan lafaz 'Lailahailallah' dan jihad fisabilillah. 

Sungguh aku takut dan gusar. 
Inikah dunia akhir zaman? 
Tua sangat ke bumi sekarang?
Dekatkah aku dengan kematian?

Kadang-kadang rasa tak faham.
Mesir negara Islam,
Tempat para ulama' dibesarkan,
Tapi kenapa keadaannya begitu mendasyatkan? 
Beribu ribu nyawa terkorban,
Bangunan bangunan diletupkan
Anak anak kecil dimatikan,

Kadang kadang memang tak faham,
Kenape syiah berani tampil terang-terangan?
Padahal Islam ajar manusia semua perbuatan
Mana satu putih mana satu hitam
Mana satu hak mana satu batil,
Mana satu lurus mana satu bengkok,
Berani nya mereka,
Datang menyesatkan,
Tapi aku rasa mereka berani sebab mereka yakin,
Misi mereka tak banyak tapi pasti akan berjaya,
Menyesatkan anak-anak Adam yang kini makin alpa,
Yang kini makin jauh dari ajaranNya.

Kenapa pemimpin-pemimpin diam?
Mana kuasa mereka?
Tunduk dengan duit? Tunduk dengan ketakutan?
Hebatnya perancangan Israel, 
Diam diam pasang strategi,
Satu persatu negara dijatuhkan,
Sikit demi sedikit umat Muhammad dihapuskan,
Walaupun asalnya tanah mereka tiada di bumi. 


Walaupun banyak yang aku tak faham,
Walaupun banyak yang menyedihkan berlaku terang-terangan,
Walaupun banyak benda yang memusykilkan, 
Tapi aku kena percaya setiap yang berlaku ini adalah benar,
Telah lama Allah bagi amaran, 
Telah lama Allah ceritakan,
Di dalam Alquran, hadis dan sunnah,
Pelbagai peringatan diperingatkan,
Tapi berapa ramai yang ikut? 
Berapa ramai yang perasaan?
Indahnya syurga dunia bagai aku hidup selama-lamanya. 
Ya Allah berdosanya rasa. 
Jika Islam seluruh dunia bersatu, dengan izinNya, 
Pasti menang Islam.
Tapi tipisnya iman aku, pengecutnya aku,
Bangun tegakkan Islam pun payah,
Kuatnya syaitan bersatu menentang anak-anak Adam, 
Tak payah perhati jauh, 
Perhati kat diri sendiri, perhati kat sekeliling,
Agak-agak sape yang menang?


Malunya aku mengaku umat Muhammad,
Layakkah aku mendapat syafaatnya kelak?
Nak berselawat pun berat,
Malu, sungguh aku malu. 
Alpanya aku. 
Ya Allah, ampunkan aku,
Rasulullah, terimalah aku. 


Ya Allah, matikanlah aku dalam iman,
Syahid kanlah aku dijalanMu,
Janganlah Engkau palingkan aku dari rahmatMu. 

YA ALLAH,
Selamatkanlah Islam,
Satukanlah umat Islam, 
Sebarkanlah sinar Islam,
Agar lebih ramai yang dapat rasa keindahannya. 

1:44pm :  22/8/13

Doa untuk Mesir :


Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami bersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Maafkanlah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir.

Ya Allah jadikan kami termasuk orang-orang yang memenuhi janji tatkala berjanji, termasuk orang-orang yang sabar dalam kesulitan, penderitaan dan dalam pertempuran. Jadikan kami termasuk mereka yang benar imannya dan mereka yang bertaqwa.

Ya Allah, tutuplah aurat dan keburukan kami, gantikan kekhawatiran kami dengan keamanan, jagalah kami dari depan kami, dari belakang kami, dari kanan dan kiri kami, dari atas kami. Dan kami berlindung kepada-Mu dari ancaman serangan di bawah kami.

Ya Allah kami mengadu kepada-Mu tentang lemahnya kekuatan kami, sedikitnya daya upaya kami, dan pandangan hina orang lain kepada kami, wahai Dzat yang Paling Menyayangi.. Engkaulah Rabb orang-orang yang tertindas dan Engkaulah Rabb kami, jangan biarkan kami mengurus diri kami sendiri tanpa bantuan-Mu. Ya Allah jangan biarkan kami mengurus diri kami sendiri tanpa bantuan-Mu sekejap mata pun, dan jangan serahkan kami kepada siapa pun di antara makhluk-Mu.

Ya Allah, tolonglah saudara-saudara kami di Mesir atas musuh-musuh Islam, tolonglah mereka dalam menghadapi semua yang membantu musuh-musuh-Mu dan memusuhi wali-wali-Mu, serta siapa pun yang menolak syariat-Mu dan menekan dakwah-Mu. Ya Allah, turunkan kepada mereka hukuman-Mu yang tak kan terhindarkan dari orang-orang yang berbuat jahat. 

Ya Allah, wahai Pemilik tipu daya yang kokoh, lenyapkan tipu daya dan makar mereka. Ya Allah, jangan biarkan satu jalan pun bagi mereka untuk menghinakan seorang pun di antara hamba-hamba-Mu yang beriman.

Ya Allah, tolonglah dakwah kami, sebarkan fikrah islamiyah kami, berkahi ukhuwah kami, jinakkan dan satukan hati kami, bimbinglah para pemimpin kami, dukung lah mereka dengan kebenaran di mana pun mereka berada, dan jadikan kami satu shaf bagaikan bangunan yang tersusun kokoh.
دُعَاءُ الرَّابِطَةِ …
رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةَ وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةَ وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
وَصَلِّ اللّهُمَّ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ، وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلِّمْ.

No comments: