salam 1 rejab.

by - May 21, 2012


       Assalamualaaikum...



 Imam Syafiie rahimahullah berkata," ada 5 malam dalam setahun, ALLAH SWT bukakan pintu langit,
 salah satunya adalah malam 1 Rejab"...



Bulan Rejab dikenali juga sebagai bulan Istighfar...




Jadi,perbanyakkan doa mudah-mudahan ALLAH ampunkan dosa kita, 
memakbulkan doa kita pada malam 1 Rejab.. 
Perbanyakkan Istighfar, minta ampun daripada ALLAH SWT...




Barang siapa berpuasa 2 hari diawal Rejab , seakan ibadah 2tahun.
Barang siapa mengingatkan orang lain tentang ini , seakan ibadah 80 tahun :)


InsyaAllah. semoga Allah permudahkan ibadahku. 


"Ya Allah, ampunkanlah segala dosa kami yang baru melangkah mencari sinar iman ini Ya Allah. Jangan Kau palingkan hati kami setelah Kau berikan petunjuk kepada kami Ya Allah. Amin."




. . . . . . . . . . .






















Ya Allah ampunkan lah dosa-dosaku . selama ini banyak yang aku alpa . banyak yang aku lupa . banyak yang aku butakan mata dari melihat . aku pekakkan telinga dari mendengar . aku bisukan mulut dari berbicara . tutupkan hati dari menerima . walaupun aku sedar lebih banyak yang cantik dari yang buruk Engkau perlihatkan kepadaku . aku mohon ya Allah, ampunilah daku . semoga aku masih tergolong di kalangan orang-orang yang mendapat rahmat dan hidayah-MU . amin . :")











You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)