Merenung.

by - March 06, 2014


Assalamualaikum.



Lama tak rasa macam ni. Rasa tenang. Rasa bebas. Selesa. 
Duduk sorang-sorang dalam bilik. Dengar lagu, berkhayal dan berfikir.
Kipas kat syiling, ligat berpusing. Speed nombor 5. 
Kalau diikutkan hati ni banyak sangat lagi benda nak tulis dalam blog ni.
Banyak sangat lagi benda yang ketinggalan.
Pasal trip kat Langkawi pun rasenya dah tak mampu dah nak terbuat.
Dah hampir separuh dah memori lost. Sayang kan? 
Tapi nasib ada gambar. Hmm. 

Banyak sangat benda yang jadi start dari sem lepas, cuti sem, and this sem.
Struggle for proposal project, practical life, and thesis project. 
Banyak sangat-sangat yang jadi, so, kalau boleh aku taknak kenangan tu hilang gitu je,
Aku taknak lupa hardship time yang aku dah survived,
Really really need to write something here, 
Tapi aku tak pandai nak curi masa, update sikit-sikit.
Susah la, tapi takpe nanti kita cuba. 

Actually sekarang dah masuk minggu first sem 6,
       which is Final Year for me, Ya Allah sekejap je kan.
       Sedar-sedar dah nak abis dah degree. Insha Allah.
       Rase macam baru semalam je kena panggil dengan senior,
       Kat bengkel, perkenal diri sorang-sorang.
       Alhamdulillah, segar lagi kenangan, perasaan masa tu.

Tapi sebenarnya jugak, sekarang aku berada kat rumah, kat kampung,
Terpaksa ponteng kelas seminggu,
Really-really tired with the schedule, dengan semua yang dah berlaku.

Dari struggle final exam sem lepas, 
struggle for proposal's presentation, hard struggling for searching practical's place, rent house, 
     Ya Allah memang mencabar gila-gila part cari rumah sewa ni, yang aku rasa aku tak kan lupalah sampai bila-bila hard time dia, got to search the empty room from Mudah.my, then called all the numbs, pihak sana pulak banyak conditions, on the way dah nak pergi tu still takde tempat tinggal lagi *Insha Allah nanti crita balik* , 
Struggle from practical life, mentally and physically,
So now, i really-really need to rest myself, away from problems, 
need to prepare my mental and physical ready before continue with Final Year Project, 
which i guess i'll cry like i cried in proposal phase. 
May Allah ease our days. Ya Allah Ya Allah Ya Allah! 


Alhamdulillah, Insha Allah doa mak akan termakbul,
She gonna get daughter-in-law, and i gonna get new sister in this month,
Just a few days counting! May Allah ease everythings.
Currently now, we're, the family give our best to help my brother toward his marriage,
Aku nampak usaha abang aku kalau boleh taknak bebankan ramai orang untuk majlis dia,
Ye lah, orang lain pun banyak benda nak buat, kerja, jaga anak, study,
Tapi nak buat macam mana, he's working too, so, we'll try our best. 
Kakak aku in charge pasal hantaran,
Mak aku, hmm, i can see the hard time in her, having no husband to support,
have to distribute the cards properly, susah wei kalau tertinggal jemput sorang pun
boleh jadi masalah nanti. 
Every time I'm thinking about this, I felt sad. 
Nampaknya arwah Ayah tak de rezeki nak tengok semua ni. 
Hmm..
 Aku kalau boleh nak buat sebanyak mungkin goodies, but ya, 
I'm still in class, so, i just try to do as much as i can.
Kalau tak sempat tu malam majlis tu terpaksalah kita kerah semua tenaga budak-budak.
Haha. 

Moga Allah permudahkan segala urusan kami. Moga Allah permudahkan Final Year project kami dan semoga Allah permudahkan urusan penyatuan dua hati ini. Amin :)





You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)