Tuesday, August 28, 2012

cerita sebaliknya. :')


assalamualaikum. 


girls day's out.

aritu keluar beraya dengan kawan-kawan sekolah menengah. 
seronok dapat berkumpul balik. teringat kisah-kisah dulu kan. dulu, samasama kongsi cerita, sama-sama buat perangai . makan sepinggan. tidur sebantal. mase mula-mula sampai kat rumah ni tengok dyorang ramai-ramai. rasa macam nak nagis pon ade. syahdu sikit. hikhik.
yelahh. masing-masing dah besar. dah sampai umo bole kawin pon. masing-masing bawak haluan sendiri lepas sekolah dulu. ade yang diploma, degree, pendek kate, semua hebat-hebat. 

dalam kebahagian dapat jumpa ramai-ramai, adelah sedikit rase ke-asing-an wujud dalam diri. mungkin juga sedikit rase dengki. kalau dengki kearah kemudaratan, cepat-cepat je peringat kat diri sendiri, agar cepat-cepat istigfar. ingat Tuhan. 

almost everything has changes. according with times. people changes, feeling changes. 
ntahlah nak habaq camna. tapi aku rase macam,... YaAllah, make me stronger. 

semua orang dah jadi cantik kan ? semua dah jadi pandai. aku rasa semua orang berubah a lot . dan aku harap mereka pon berubah ke arah yang lebih baik.
tapi aku . hhmmmmm, rasa macam sama macam dulu. tetap masih tak pandai nak urus diri . tetap masih tak ade kemajuan. sampai ade sorang cikgu tu tegur, mase pergi beraye kat rumah diri hari tu, "noni? , senyap je? dari dulu same je?.." aku tau he telling de truth. aku tak ambik pusing pon. tapi satu baris ayat tu dah cukup buat aku tersentap. sedar mungkin. i've never changed.  

i should do a lot of improvement toward myself. ingat lagi ayat kawan aku pernah bagitau dulu. "kadang-kadang, kalau kita tercampak sorang-sorang kat sesuatu tempat tu, kita perlu ambik peluang, buat perubahan, sebab mana ade orang kenal pon tentang kita sebelum ni" . sepatutnya dah lama aku ambik peluang ni, berubah menjadi yang lebih baik . 




berubah ni ada banyak sudut. bukan hanya berubah dari rajin ke malas, dari freehair ke bertudung-litup. tapi jugak dari dalam. kadang-kadang aku rasa hati aku sangat keras. sangat tidak makan nasihat. sangat feelingless, heartless, jahat. selfish pon ade. so, i should make a move. 
InsyaAllah. 
faham apa yang tersirat dari apa yang tersurat ni ?
may Allah bless us.









No comments: