Tuesday, March 20, 2012

riang-riang.

salam.

petang ni cuace panas sangat sangat sangat. rasenye kalu jemur baju yang basahbasah kat tgah padang ni sejam dah kering.  dlam bilik pun panas, guwa rase nak pasang kipas smpai no 10. kalau bole laa kan. tadi guwa pergi kelas dengan kawan guwa, Siti Ainin. kesian die terpakse tadahkan telige dengar guwa bebelbebel, " nak payung, nak payung, nak payung !!" huhu. guwa manusie yang tak reti bersyukur kan?? panas salah, hujan pun salah.hmmm..

okei.
guwa nak kongsi satu bende baru ni. bagi guwa baru lah. orang lain tak tau lah. tanye lah kepaleotak sendiri ye.
tak tak, guwa bukan nak cite pasal guwa telah ber-riang-riang kat taman bunga, apatah lagi guwa pergi berjimba di taman teman riang-riang disney. eh, ade ke name tu? 

guwa nak citer pasal satu binatang ni. natang ni serangge biase je, tak memudaratkan kot. bentuk die lebih kurang macam kumbang besar, belalang besar. lipas besar.. eh, jap! lipas besar? woooo, tibe2 rase geligelemangegargegar otak., tak leh bayang aku camne lipas kalu tetibe die mgamuk jadi HULK! tapi guwa rase natang ni lagi xtreme kot. kawan-kawan guwa panggil die riang-riang. tapi guwa pon xsure, xpernah hayat guwa jumpe natang ni. korang tau? pernah dengar? 

ni hah, rupe dye..
riang-riang yang cantik lagi ensem :)


natang ni sekarang tgah mengamuk kat kolej guwa. walaupon populasi beliau tak banyak, tapi rasenye cukup untuk mengugat keberanian kami kaum hawe. - -"  bunyi natang ni xtreme sangat. kuat giler.. mungkin sebab kepak dye besar gedebah-gedebah kot.

natang ni betol2 dah uji kesabaran guwa. dah due kali die masuk bilik guwa.  dah la bole terbang-terbang. eiii ! susah pulak tu nak mampus. (sukesuki je aku nak tarik nyawe natang kan? astarfirullahalazim :/ ) mase nak hambat die keluar, susah sangat. dye lekat kuat2 kat dinding. masuk sentuh natang ni pakai penyapu, dye bunyi-bunyi. bunyi die agak menakutkan. macam bunyi pompuan menjerit pom ade. sumpah guwa takut. nak dekat sejam jugak kene mandi peluh ketiak nak hambat die keluar. sekse betol zahir batin. huhuhu. 

natang ni pon guwa rase agak bijak. sebab ade sekali tu guwa nampak dye dekat jalan menyusul. nampak macam dah mati. guwa dengan kondifent nye (bab kate adnan) jalan lah dengar bermegahmegah, sekali binatang ni melompat. ape lagi. lari jerit-jerit lah guwa. masalahnya, bukan guwa sorang je pernah kene camtu, kawan-kawan guwa pun pernah..

guwa nak berhenti dulu lah kot. tak sangup dah rase nak citer lagi pasal natang ni. guwa harap sangat2 musim mengawan natang ni cepat-cepat habis. cepat-cepat die cari habitat lain. tak sanggup nak berlame2 dengan mereke lagi !




No comments: