Saturday, September 17, 2011

Al-Fatihah . ramadhan terakhir .


sekarang kite bergelak ketawa tanpa menyedari ape bakal berlaku nanti .
sekarang kite bersuke rie tanpe menyedari siape yang bakal menangis nanti .
sekarang kiter tersenyum bahagie tanpa mengetahui kite kah yang kan ditangisi nanti .
sekarang kite sedang tertawe riang tanpa menyedari sang maut sedang mengintai kite .

takut lah ! dan insaflah wahai teman ,


Al-Fatihah buat ibu saudara ku .
KHATIZAH BT K IBRAHIM.
9 september 2011 .9.20malam .
hampir 50 tahun diberi kesempatan melihat dunia . 
alhamdulillah, mudah urusanmu .
Barangsiapa wafat pada hari Jum’at atau pada malam Jum’at maka dia terpelihara dari fitnah kubur.
moge arwah ditempatkan bersama2 orang yang beriman . insyaAllah . amin..


aku terase kehilangannya . amat . walau kubukan anaknya . tapi memang dari kecik aku membesar di depan matenye . diasuh dan dididik bersamanya . syahdu . sumpah aku tak sangka, arwah akn meninggalkan kami di usia sedemikian . meninggalkan ibu, meninggalkan adik beradik, meninggalkan suami, meninggalkan 5 org anak . siape sangka, siape duga . itu semua kuasa yang ESA . arwah baik, baik sanagt dengan aku, rapat . walau beliau tak banyak cakap.
aku terkilan sebab tak dapat tengok arwah tuk kali terakhir . sampai2 rumah, orang dah siap . sempat siram aer je kat kubur . sebak .

tak perlu lah kot aku warkah kan dgan lebih pnjang . beliau dah selamat,. selamat kembali ke rahmatullah.  moge ditempatkan bersame same orang yang beriman . amiiiin .


No comments: