Sunday, June 26, 2011

my first schoolmate's wedding :)

Assalamualaikum ...
waaaaaaaaahhhhhhhh .. alhamdulillah , sumenye berjalan ngen baek ye tadi. .
terlepas jugak rindu aku nak jumpe dengan kawan kawan sume ! sumpah rindu , giler lame tak jumpe . .
sekarang , sume bukan maen lagi ea bersolek , bergaye macam mak datin dah .. oppppssssss , aku tak !!! kalau jumpe lagi 10 tahun mesti aku dah tak cam .. haha..
tapi yang tak bessssss , tak lame pom bleh jumpe kan , pendek kate ade yang sempat jeling je , bercakap taaakkk . .egat ke nak ajak berkumpul kat pantai dulu sebelum balik tapi yelah , masing masing dah bawak haluan sendiri .. acecece , macam dah keje je , special thanx to cik makcik dibah sempat sudi jemput aku ! hehehhe :P

-25 june 2011-
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

tujuan utame berjumpe hari ni sebenar nye nak celebrate hari yang berbahagia hari ni , nurul mawaddah isa + nik aizat , tahniah yer ! mude mude lagi dah kawin .. ade petue nak kongsi ? .. haha , guraw je ..
semoge jadi isteri yang solehah dan taat kat suami ye .. bes makan nasi tadi .. tempat pom selese,ade aircond , yelah dalam dewan kan , grand gituuuu ... hahaa . . swweet kan mereka ? dah jadi bini orang pom kau mawaddah ye .. cam caye tak caye jep .. lepas nie giliran sape pulak ye !

 tetibe rase jeles pulak hehehe.. harap harap laah nanti aku pom dijodohkan dengan lelaki yang soleh jugak :) aaaminnnn ... tak sabar pulak nak dapat iparrrrrrrr ! cepatlah kawin abg kakak !

antare schoolmate yg hadir .

coming bride to be :)


makan nasi minyak kawan pertame .

dibah aku ayuuuuu :)






Firman Allah S.W.T. yang bermaksud :


“ Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya,
bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki),
isteri-isteri dari jenis kamu sendiri,
supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya
dan dijadikanNya di antara kamu (suami-isteri)
perasaan kasih sayang dan belas kasihan.
Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan
(yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir "
- Ar-Rum : Ayat 21


Rasulullah SAW bersabda mafhumnya :
" Manusia Hawa dijadikan daripada rusuk manusia Adam, bukan
dari kepalanya untuk menjadi atasnya, bukan dari kakinya
untuk menjadi alasnya, malah dari sisinya untuk menjadi teman
hidupnya, dekat dengan lengannya untuk dilindungi dan dekat
di hatinya untuk dicintai.




3 comments:

Nik Evi said...

salam. oo kawan Adah ey ? Nik Aizat tu sedara saye :) .. sedeh tak dapat g sebab jauh..

adibah husna said...

ehem,cik okay,bukan mak cik:P
ngade2 la non,bukan mu ke make up bukan maen ag,haha :P

peachippo said...

nik : ooo yeke ?tgah blaja overc ke ?