My Nervous Second & Third Date

by - December 24, 2018


Assalamualaikium!



Sebelum korang mulakan baca entry ni, better korang baca dulu my previous post. (Tomorrow Is The Day)

And before you proceed, let me askkkk, just whoo elseeeee jumpa mak partner korang on the second dateeeee? And i think this is not even fair to be call as a date huhuhu

I'm sooooo freaking nervous. I couldnt sleep a night before and it was really a last minute decision to drive home at 3am. So, after a few hours of driving, we (Jaja & I - Thankkkks Jun, for accompany me!) arrived at my friend's house (lets call him N) around 10am. It was so awkwaaaaaaaaaaaaaaaaaardddd. I lost words, and his mum also was not being so talkative. We talked but then quiet, talk and then kriiikkk pastu kiteorang gelak. huhuhuhu. Sorry sebab tak datang dalam keadaan yang bersedia. I think my mind is blank because I couldnt get enuf sleep. Okay, lets blame the sleep hahahaha.

Selepas sejam lebih, kiteorang mintak diri untuk pulang. I sent Jaja home and with 30% energy left in my body, I drove back to Dungun. Honestly, my mind was so blank at this time. Aku bawak kereta tapi aku tak tahu aku dah kat mana. Just drove straight. Dalam kepala masa ni, asyik duk fikir, mak dia okaaayyyyy ke takkk mak dia boleh terimaa aku tak niii, suka aku takk niiii adoi huhuhu


Arrived home and I collapsed. 


Lepas layan anak buah kejap aku masuk bilik nak berehat, sedar-sedar tertidur. Dan terjaga a few minutes sebelum N pulak nak sampai umah aku. Huhuhu. Terpaksa pack kan dua date dalam satu hari - because we got no more time. 

Alhamdulillah, things went smoothly. Thanks to my brother sebab layan N baik-baik and washed-away his nervous. I can tell he's comfortable. One plus hours and he went home. 3 minit away, terus dia whatapps aku tanya feedback mak abang ok ke tak. Hahahaha serve youuu right, tadi masa aku jadi macam tu dia suruh aku bawak bersabar, ni his turn pulak :p

____


It took us around a veryyyy longggg  time to discuss about this-future-things. Tiap kali oncall pun asyik bincang pasal marriage. Tak sempat nak bercinta. Cinta pun tak berapa nak berputik -sebab aku sekat kahkahkahkah. I told him I'm fobia nak bercinta-cinta bagai, he understands, tapi life must go on. Dia bagi banyak semangat kat aku untuk terus melangkah. It's okay if you are scared, but if you never try you never know. We just slowly proceed to the flow and kalau benda tak jadi, kita redha k? 


Oh mai god. How could you be so calm. 



So, next date shall we? 

You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)