Pengalaman Ke 99 Wonderland, Selayang

by - September 24, 2018


Yeaaaaa finallyyyyy! Semalam dapat pun pergi tempat ni! Bosan tak tahu nak buat ape kat rumah so jadilah bebudak jap melawat tempat ni. Hahaha tempat ni, sangat best untuk keluarga yang nak bawak anak-anak mereka jalan-jalan sebab ada a few attraction yang anak-anak akan suka.


Cane nak pergi sana? senang je, boleh waze terus Wonderland99

Alamat : 99 WONDERLAND PARK,
JALAN 9/3A PUSAT BANDAR UTARA
68100 BATU CAVES SELANGOR

Parking?
- Aku parking kat satu kawasan lapang depan park ni, Ada satu kawasan lapang yang diorang sediakan. betul-betul bertentangan dengan entrance. Free parking.

Waktu Operasi : 9AM-11PM

Tapi aku suggestkan untuk pergi sini malam hari sebab tempat ni yang jadikan dia sangaaaat cantik dan attractive sebab dia letak a million of lamps. Banyak gilaaa lampu cantik-cantik, so kalau datang pagi tu hurm? tak dapat la tengok lampu warna warni.

Harga Masuk Park / Entrance Fee :


Tempat ni bagi aku besar la jugak dan berbaloi dengan harga Rm10 walaupun pada mulanya aku macam ralat jugak la takkan la masuk park tengok lampu je pun Rm10 kann? Sebab tu orang kata, dont judge a book by its cover hahahhahaha kena baca dulu buku tuu baru boleh judge haaa nagis ke tak baca. Macam park ni jugaklah, nak tengok ape lampu je ade, tapi once dah masuk, macam-macam attraction yang diorang sediakan kat dalam.

1. Jurassic Park.


Dinasour ni keluarkan suara, mata dia pun kelipp kelipp. Aku rasa dinasour ni real lah. 
Kaaan?

2. Free Car Ride for Childrens
Aku dah excited nak pergi beratur nak naik kereta ni tapi seb baik Jaja sound aku awal-awal "woii untuk bebudak jeee laaaa kereta tuu". Fuhhh kalau tak buat malu je que sampai depan. Hahahaha

3. Free Shuttle Car in Park

Incase kalau korang tak larak nak jalan dari  satu checkpoint ke satu check point, korang boleh menggunakan perkhidmatan Shuttle car dalam ni yang diorang sediakan.

4. Animal Park
Bagi aku ni lah attraction yang paling best sini.
Baaaaanyaaaakk gilaaaaaa haiwan-haiwan jinak yang ada kat park ni macam mini zoo gitu Kalau bawak anak-anak kecik memang seronok bagi diorang tengok-tengok and learn animal in real life. Friendly feeding jugak. 
Ada arnab, ada itik, angsa, rusa, burung unta, ular, burung kakak tua, raccoon, burung, burung merak cantik, ayam banyaaakkk laaaa. Tak sabar nak bawak anak sedara datang sini. 



Swaaannsss.

Burung kakaktua ni ngantuk dah kot dia tanak layan orang wuwuwu

Berani gila bebudak ni. Aku datang sini jerit2 je takut

Friendly feeding :)


5. Boat Cruise 

Alamak aku tak ambik gambar pulak. Aku tak ingat harga nak naik cruise ni berapa sebab aku tak berminat nak naik tapi yang aku sure, harganya tak free hehe

6. Beautiful bridge

Aku tak reti nak cerita macam mana, tapi bagi aku kalau nak bawak anak-anak jalan-jalan, selain ICT Shah Alam yang semua ride kena bayar mahal gila, this is one of the place yang aku recommended untuk pergi sebab dia ada banyak binatang, yang boleh mereka belajar.


Aku plan nak duk sini sejam je. Sekali haaa ambik kau sampai kol 11 kiteorang stay. hahaha.

Ni lah antara yang aku boleh kongsi. Masa aku pergi ni takdelah ramai sangat orang. Masa aku pergi ritu ade pertunjukan bunga api tepat pukul 9malam tapi aku tak sure tu everyday ke tak.



Till then! Loveeee 💛

You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)