Friday, June 15, 2012

12-06-1960



assalamualaikum .


Tanggal 12 jun 1960 , setelah ditiupkan rohnya ke janin di dalam perut ibunya , lahirlah seorang puteri yang telah ditentukan rezeki , qada dan qadar perjalanan hidup , ajal maut jodoh pertemuan beliau oleh Allah S.W.T. seorang insan yang mungkin tidak membawa makna kepada sesiapa pun yang tidak mengenali beliau . tetapi merupakan seorang insan yang sangat berharga , yang hidupnya sangat bermakna dan bernilai buat insan-insan disekelilingnya . 

beliau cantik . baik . penyayang . dan telah ditakdirkan utk menjadi seorang insan yang perlu melakukan banyak pengorbanan . dari kecik beliau berkorban sampailah la ni . menjadi kakak sulung buat 4 adik-beradik yang lain sememangkan  bukan satu kerja yang mudah . dari kecik terpaksa berkorban utk berhenti sekolah awal dan belajar berniaga kecil-kecilan demi memastikan adik-adik yang lain meneruskan pembelajaran. she's ohsem .

dan beberapa hari lepas, she was turned to 52 years old. matured enough to bring along a very big responsibility . After 26 years old her wedding anniversary (rasenye lah), berkat perkahwinan beliau dgan suami tersayang , beliau dikurniakan dgan 4 orang cahaya mata anugerah Ilahi yang sangat bernilai . takde sape yang mampu memberi anugerah ini melainkan Allah . Allahuakbar !  bukan senang nak besarkan 4 orang anak sampai sekarang . bukan senang nak jaga hati sendiri  berkorban untuk orang lain. 

Alhamdulillah. aku rase bertuah sangat . dapat merasai kasih sayang seorang ibu. disaat ada orang lain yang lansung tidak kenal ibubapa mereka . Aku rasa bersyukur sangat dapat berkongsi hidup, bergantung harap, meluahkan rasa , merengek manja , mengadu sakit dengan seorang insan yang tak pernah jemu, rasa meluat, tak pernah kata TAK untuk aku . selalu ade saat aku senang . selalu ade saat aku susah. selalu gembirakan saat aku sedih dan selalu lapkan airmata saat aku kecewa , pimpin tangan aku masa aku jatuh .

Ibu . Beliau sangat amazing . no one can change her place and do the things she did sincerely. walaupun dia selalu marah kalau aku buat silap . tapi aku tahu takpernah ade rase BENCI dalam hati dia untuk aku . serta adik-beradik aku . 

terima kasih ibu . sebab dah buat yang terbaik untuk kami . walaupun kami kadang-kadang pernah buat ibu rase sedih . rasa marah atau rasa kecewa . aku tau walau satu lautan harta sekali pun yang aku ganti untuk semua kasih sayang yang pernah kau curahkan , takpernah akan cukup . 

Aku sayang kau ibu . aku cinta kau ibu . semalam , hari ini dan insyaAllah semoga kasih itu tertanam buat selama-lamanya . semoga sehingga ke syurga kelak.  semoga suatu hari nanti aku tidak akan mengeluh andai kiranya aku yang terpaksa memimpinmu sangat kau ingin berjalan. aku yang terpaksa menyuapmu saat kau ingin makan . dan aku yang akan mandikanmu saat kau sudah kotor . semoga cinta aku padamu tidak pernah beralih. semoga kasihkau hari ini dapat memimpin kami semua ke syurga . semoga pergorbanan kau selama ini dapat membawamu di tempat yang tertinggi nanti . 

sedihnya tak dapat celebrate bday mum same-same . ampunkan dosa anak-anakmu yang banyak melakukan khilaf. yang banyak menyakitkan hati ye ibu. InsyaAllah one day we'll make u proud of us.



moge terus panjang umo . murah rezeki . dan sabar mendidik
dan melayan keletah kami . ekekeke~

" WE LOVE U MOM . WE LOVE U DAD .FOREVER AND EVER ."

Who should I give my love to?My respect and my honor toWho should I pay good mind to?After Allah and Rasulullah ...

Cause who used to hold youAnd clean you and clothes youWho used to feed you?And always be with youWhen you were sickStay up all nightHolding you tightThat's right no other ...
Who should I take good care of?Giving all my loveWho should I think most of?After Allah and Rasulullah ...

Cause who used to hear youBefore you could talkWho used to hold you?Before you could walkAnd when you fell who picked you upClean your cutNo one but ...

Who should I stay right close to?Listen most toNever say no toAfter Allah and Rasulullah ...

Cause who used to hug youAnd buy you new clothescomb your hairAnd blow your noseAnd when you cryWho wiped your tears?Knows your fearsWho really cares?

My mother !

oh. lupe . 
HAPPY BIRTHDAY MUM ! :)




No comments: