Red Wok Bangi

by - June 18, 2018



Hi Assalamualaikum! Selamat menyambut bulan Ramadhan, Selamat berpuasa semua. I know this is a way too late to post tapi takpe biar lah sis post jugeek.

Grill & Steamboat Red Wok, Bangi.
Steamboat di Bangi/Kajang

Honestly, ni kali ketiga aku datang makan steamboat kat sini. Sebabbb, aku sangat berpuas hati dengan makanan + price dia. Dulu harga dia RM38, tapi sekarang dah jadi RM39 per head. Still cheaper compare to other kedai.

Antara sebab aku suka makan steamboat sini,

1. Ada ketam.
Susah wehhh nak cari steamboat murah yang ada ketam. Serious susah. Kat sini antara 3 kali aku pergi, dua kali aku dapat buffet ketam, yang mentah and yang dah siap masak. Sekali lagi, masa time puasa this time, takde ketam. Tapi honestly puas hati.

2. Fresh raw food.
Semua raw raw seafood and ayam daging semua fresh. Tak rasa daging lama, tak rasa hanyir pun.

3. Fresh food/udang besar.
Ada orang tak suka dia potong daging and ayam besar besar tapi aku okay je. Sebab lets say, bila kita grill daging, daging tu akan kecut, kalau korang pergi kedai yang potong kecik kecik, daging tu tetiba akan hilang hangus sebelum masuk perut sebab diorang potong kecik kecik. Yang kat redwok serious puas hati. Udang pun fresh! besar dari kelingking okay! Jarang aku makan steamboat jumpa ada kerang, tapi kat sini semua ada.

4. Ada ready-cook buffet.
So far yang aku boleh compare, kalau kita pergi bbq town or seoul garden, dyorang takde nasi goreng, spagetti or mee goreng yang dah siap, tapi betul jugak kan tu obersi punya. Kat sini, makanan yang dah ready cook banyak, contohnya nasi goreng, spagetti, mee goreng, ayam bakar, sosej goreng, aritu ada ketam berempah. Atas nasib la kot.

5. Surau.
Kalau korang nak stay before magrib till isyak, no problem, boleh solat kat sini. Nak buka puasa pun takyah risau nak cari surau tuk solat maghrib, kat sini ada surau.

6. Apa lagi aku nak tulis, untuk part dessert aku tak sure sangat sebab tak ambik, dah kenyang makan main food. Hahaha. Tapi for sure aiskrim ada. Banyak choice. Kek puding buah pun ada ❤
Sorry, takde gambar nak tepek, sebab tangan kotor takleh pegang phone hikkkss. So far aku sangat berpuas hati makan kat redwok. And aku tak malu nak suggestkan tempat ni tuk korang try.

Selamat menjamu selera!

im not sure who is pregnant here. We are going to have another babbbyyyyy ❤


You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)