Honestly takut.

by - August 08, 2014

Satu benda yang aku takut lepas dah abis belajar :
                  
      - cari kerja -

Seriously, aku tak nampak lagi mana hala tuju aku. Aku tak ada any idea lagi aku nak kerja bidang yang macam mana. Yang aku tahu, alam kerja ni tak sama macam study. Kalau kita salah, kita still in learning, takde sape lah nak marah dah nama pun student. Tapi aku takut time kerja, kita kena nak decide masa depan orang, masa depan kita. IDK in what word to say,
Tapi aku rasa alam kerja ni kita kena berdiri atas kaki kita sendiri. Kena betul-betul tunjukkan komitmen, kena compete dengan org lain. Dah lah aku ni tak pandai English.

IDK, maybe memang sebab mindset aku kot takutkan alam kerja, 

aritu aku ade mintak nak kerja dekat Marrybrown. I've no idea lah pulak MB kat sini tutup pukul 12 tengahmalam/2 pagi. sebab masa aku duduk kat Jengka, KFC MB memang tutup pukul 11, so, aku ingatkan semua nya sama lah, Masa interbiu dengan staff dia, dia tanya aku, awak willing ke nak kerja sampai pukul 2 pagi then balik pukul 3 pagi? Terkejut jugak lah, mungkin tanpa tak sedar air muka aku berubah. Dalam hati memang dah tolak mentah-mentah. Sampaikan staff tu perasan, dia cakap, "saya tengok awak terus tak berminat lepas saya cakap macam tu" HAHA

And aku pergi cari cari kerja lagi. Ada yang suruh tinggal nama and cakap nak call balik, aku tak tahulah suppose to be aku yg kena call diorg balik or dyorg memang dah ambik org lain sebab aku pun tak berminat nak ambik tau as aku dah dpt kerjakat satu supermarket ni. 

Honestly, aku lagi prefer kerja kat restoren dari kerja kat pasaraya, sebab bagi aku tu lagi mudah. Mungkin sbb background and experience. Tapi nak buat mcm mane semua restoren mcm tu tutup pukul 2 3 pagi. So, I dont want to give a damn as I know my family wouldnt give me any green light. 

Currently, aku tengah fikir lagi nak kerja ke tak kat situ. 


Frankly speaking, aku rasa aku ade satu benda nak cakap kat diri aku, 
and aku harap aku boleh overcome this kind of problem dari semasa ke semasa. 

"LOW SELF CONFIDENT"

sekian. terima kasih. 



You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)