Rindu.

by - December 03, 2013


kadang-kadang,
kita tersalah sangka.

kita sangka,
bahawa kita merindukan perhatian manusia.
kita rindukan saat manusia prihatin pada kita.
bertanya khabar.
peduli.

sedangkan hakikatnya,
kita sedang merindukan Ilahi.

rindu saat DIA panggil kita.
rindu saat DIA uji kita,
lalu kita kembali dengan air mata.
dengan luka,
kerana tawa dan senyum bahagia acap kali membuat kita terlupa,
“oh Allah ada.”

rindu saat DIA prihatin dengan iman dan amal kita,
didatangkan kepada kita pelbagai tanda,
rindu saat DIA peduli, memanggil kita kembali,
yang semakin hari, semakin jauh.


Ya Allah, kuatkanlah hati aku, jadikanlah aku hamba yang tidak lupa akan nikmatMu, 
Jadikanlah aku hamba yang bersyukur dan selalu merintihkan rahmat dariMu. 
Sesungguhnya aku adalah hamba yang selalu lalai, jangan lah Kau palingkan aku dari rahmatMu. 


i hate when people knock me down, even in reality it looks like i'm able to face it,
but in fact i'm cry inside. i hate being scolded. Advise me when i'm wrong but not by throwing the anger to me. i'm sorry friends because i'm failed being the sweet, the best, the one that understand you 24/7. 
i'm sorry when i'm moody bcause i'm not the one that able to draw a smile to a fake face. 

Being friend with you is the best thing that was happened to me. No regret. but because we are human. Make mistake. Much. 


You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)