dah abis final !! ^^

by - July 12, 2012





assalamualaikummm !! *nada excited*

bergembira tepuk tangan sama-sama, 
kita menari sambil langkah kanan kiri, 
goyang badan goyang kaki, 
hoorey hoorey, hip hip hooray, 
bergembira..bergembira, 
bergembiraaaaaaaaaaaaaaaaaaa !

aku pon tak tau kenape abis je exam aritu, lagu ni yang duk sibuk berlegar-legar dalam kepala aku . mungkin  nak menunjukkan bahwa otak aku yang memang dah terlebih-lebih excited nak abis exam dari aku kot. otak aku yang terlebih mintak aku berhenti dari streesss belajar lebih dari diri aku . har har har . hip hip hoorey hooray hooreeeeyyyyyyyy . 
~(^^~) ~(^^)~ (~^^)~

setelah 10 hari berhempas pulas, memerah keringat susun nota, bersekang mata bace nota sambil tengok runningman, angkut nota tiap-tiap malam sambil selang-selang bercinta cintun dengan katil, heu heu heu . akhirnya selamat jugak aku berperang dengan 7 papers final exam sem 2 nih . alhamdulillah sangat-sangat, Allah makbulkan doa aku . Allah pelihara kesihatan aku agar aku sihat, xde sakit2 pon dalam 10 hari tu . dan harap kesihatan terus terjaga. Ameen.

banyak pengalaman dan pengajaran baru aku dapat mase ambik exam kali ni . :


1. jangan betul-betul setadi last minit . 
bulih sangat-sangat nak setadi last minit tapi pastikan kau dah faham semue bende tu,
then tinggal nak hafal je . hafal last minute perkare paling best .
laju je idea nak keluar esoknya atas question sheet. ahsem (Y)

2. pastikan nota yang kau ade tu cukup semue. 
kalu taak memang sejibik kene macam aku . uuiiisssshhh .
subjek 462 tu sumpah aku menyesal giler, padahal mase stadi tu dah bulih agak soalan ni akan kuar.
ade je topik tu dalam silibus . tapi lecturer je yang tak ajar. 

pastu mule lahh buat assumption " ni miss tak ajar, kompem tak penting n tak kuar exam "
sekali masuk je soalan tu 20 markah siaaaaaapp !
ape lagi , meraung laahh aku keluar exammm . nasib badan .

3. jangan ambik ringan topik2 yang senang.
padahal padahal padahal yang tu selalu keluar . harhar .

4. bace nota sampai habis khatam 300 400 kali tapi tak hafal satu habuk bende pun
sumpah sia sia. ni  spesies aku . first first paper aku tiap2 final mesti macam ni . 
bace bace tapi satu pon tak hingaak, sumpah aku rase nak hentak2 kepale .

5. jengukjenguk lah final paper past year . kesian dye.
serius berbaloi giler ^^

6. setadi betul2, jangan malas .
sesal dulu bergune . sesal kemudian sedih lah kau sorang sorang .


secare kasarnya, Alhamdulillah aku rase exam kali ni okei kot . sedang-sedang. ade susah ade senang. just ade due paper yang aku rase kalau bole nak ambik exam balik . tapi nak buat macam mane . tawakal je lah kan . InsyaAllah, usahe dah. doa je sekarang . think positif. *aku cakap je lebih, padahalpadahalpadahal dah habis dah sumpahseranah kat dirisendiri...-..-"*


tapi serius lah aku cakap . 7 papers dalam 10 hari serius mencabar dirisanubarijiwajantunghatiperutlimpa aku. bayangkan kau terpakse jawab paper yang selame ni kau main tutuptutup mate je, tutup mate bukan sebab senang.ohh, bukan-bukan , tapi sebab memang kau tau kau buke buku tu 10 kali pon kau takkan faham. so, better tutup jelah kan. HAHAHAHAH . tapi bile mase exam, gap subjek tu sehari je dari exam before. rase nak menyumpah nyumpah je. *nyumpah lagi, astarfirullahalazim T_______T* moge aku masih layak pegang sijil macam sem lepas;. Amin .





bismillahirahmanirahim..




dahh laahh kot. pen off :)

bengong budak budak ni bukak cite hantu pulak malam2 ni. ggrrrr~




You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)