I'm Engaged!!

by - February 09, 2019


Alhamdulillah. Things went well. Settle part taaruf, settle part jumpa family, settle part beli cincin, so 05022019 haritu, settle dah my majlis pertunangan. I'm so tiredddddddddddddddddddd honestly. Aku balik kampung haritu 3 hari sebelum majlis, semua benda benda nak kena settle dalam masa 3 hari tu ; nak kemas rumah all out, nak pergi beli cincin, nak g tempah nasi untuk majlis dan nak settle kan dulang hantaran. Gila tak penat. In 3 dayssssssssss!! + kena look after anak buah 2 ketul, aku lah yg bawak g jalan, yang mandiakan yang layankan huuuuuuuuu. Penat tu memang tapi tak terasa sangat sbb seronok & meriah! Because everyone was at home!

Firstly, kalau ada kawan-kawan yang baca pasal post ni, I'm deeply sorry kalau aku tak invite or tak bagitau pasal majlis ni. I want to keep it as low as I could tapi dah ade a few gambar yang terlepas, so, ada lah jugak a few kawan2 yang personal messages cakap tak bagitau. huhuhu sorry jangan sentap yeeee, tunang kan takleh heboh2 :p really thanks for the dua btw! :)




So, nak cerita start dari mana ni, blur pulak.

1. Tarikh decide nak tunang ni lebih kurang sebulan je - which is lepas dah jumpa family akhir bulan 12 ritu. Nak cakap senang sangat sangat tu tak jugak, ade je part yang orang tak setuju. Part yang aku nangis sangat2 sebab terasa hati, tapi tu lah, kena cekalkan hati. Jangan peduli apa orang kata sangat. Part hati tetiba rasa tak pasti pun ada jugak. Tapi macam tak layan sangat sebab kalau nak layan aku punya overthinking ni sampai sudah tak abis. Inshaallah, he is the one.

2. Pelamin - Rm0. Terima kasih kat sepupu sebab bagi pinjam barang2 pelamin, bunga2 semua. Dia bagi pinjam alat semua, aku and family deco sendiri. Takleh la nak demand lebih2 sebab barang limited. Tapi bila tengok hasil dia, perghhhhh takde lah cikai sangat. Sis suka.


3. Makeup. Rm70. I requested for natural look. Puas hati gilaaaa.


4. Makan. -  Majlis start lepas zohor. Waktu orang nak makan tengah hari. So, takleh nak order mee kesian kat tetamu lapar. Aku order nasi ayam untuk 100pax/Rm5.50. Alhamdulillah cukup & sedap! Air sirap n sunquick. Kuih, laksa penang, kek semua orang sponser. Banyak gila side dishes. Banyak gila gila. Terima kasih semua yang sponser! Sis terharu.

5. Hantaran. - Tapak hantaran aku pinjam kazen aku punya. Barang2 and bunga aje beli. Kos semua campur bunga dalam rm300 jugak huhu. Banyak jugak rupanya.


 Plannya nak buat 5-3, tapi end up jadi 5-5

6. Cincin. Alkisahnya cincin, kiteorang plan nak beli satu je cincin. So, masa dah siap pilih nak bayar tu tetiba akak tu suruh pilih satu lagi sbb dia nak bagi percuma-tapi syaratnya kena ambik yang permata jugak. I was like whhhhhhhaaaaaaaaaaaaaat!! Huhuhu Alhamdulillah, so, jadinya aku dapat lah dua bentuk cincin.





Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar. Everyone is happy so do I. Thank you everyone for help me out! This cant be happened without my backbone, family.





Hopely we both can love and take good care of this relationship till forever. 

You May Also Like

0 comments

Say Good Words :)